Založ si blog

Spoznali by ste sa o desať rokov?

S pribúdajúcimi rokmi sa každý z nás zmení. Čo by sa však stalo, keby ste sa mohli vrátiť späť o desať rokov a stretli by ste svoje mladšie ja? Radili by ste mu vy ako starší a skúsenejší alebo by to bolo naopak a vaša mladšia verzia by vám ukázala ako sa má naozaj
užívať život? Hlavnej hrdinke vydareného románu Kto je to dievča? Charlotte sa to stane a hoci si na začiatku myslí, že ona je tá, ktorá bude poučovať, postupne zistí, že aj jej mladšie ja malo niečo do seba…

„Ako však uvidím jej tvár bližšie, moja myseľ začne padať voľným pádom. Predpokladala som, že ide o nejakú hru svetla, kombináciu nedostatku spánku a priveľa stresu, ale teraz…

Alexandra Potterová

S pevne zatvorenými očami sa snažím upokojiť pri neďalekom zábradlí. Moja myseľ sa cíti ako ten symbol v iBooku, ktorý sa točí stále dokola a
dokola, keď mám naraz otvorených priveľa aplikácií, je zmätená a preťažená a hrozí, že sa každou minútou zrúti. Pretože toto nie je prípad mylnej
identity, dvojníka, cudzinca, ktorý vyzerá, ako som vyzerala ja, keď som mala dvadsaťjeden. Ja ju poznám– meter sedemdesiat, v minisukni, vlasy natočené kulmou, čierne očné linky, opálená, o kúsok staršia ako dvadsaťjeden rokov.

Otvorím oči dokorán.
Som to ja.“

Po románe Kto je to dievča? od Alexandry Potterovej som siahla s cieľom zrelaxovať sa a oddýchnuť si, pretože už som prečítala jej knihu Daj si pozor na želania a zhruba som vedela, čo očakávať. Na moje prekvapenie je druhé dielko vychádzajúce v slovenčine ešte vydarenejšie ako to prvé. Ponúklo vtipné momenty, reálne situácie, ktoré denne prežíva väčšina z nás šikovne skombinované s fiktívnou časťou príbehu o návrate v čase, medzitým romantické zápletky a úžasný koniec.

Výsledkom prečítania knihy nebol len fajn pocit, ale na chvíľu som sa zamyslela, ako som sa zmenila ja a musím skonštatovať, že aj mne by prospelo trochu zmenšiť tempo a užívať si život ako za „mladších“ čias.

„Dvadsaťjeden,“ povzdychne si Vanessa túžobne. Pozerá niekam do diaľky. „Keby som vtedy vedela to, čo viem dnes.“

„A to ako čo?“ zvedavo sa spýtam.

„Napríklad, že fajčenie nie je cool, tak s ním radšej nezačínaj.“ Žalostne sa pousmeje. „Pretože za desať rokov bude pre teba pekelne ťažké s tým prestať.“ Vyfúkne dym cez nos. „A dopraj si toľko slobody, koľko sa len dá, pretože keď raz prídu deti, už viac žiadnu mať nebudeš. Och, a nosievaj minisukne.“

„A ešte jednu vec by som priala, aby som vedela, keď som mala dvadsaťjeden rokov,“  kričí po mne stojac na schodoch.

„Čo také,“ otočím sa a spýtam sa.

„Žalostne sa uškrnie.“ Začni už teraz robiť cviky na posilnenie panvového dna.“

Ako ste na tom vy? Čo by ste zmenili a čo naopak nechali? Nestali ste sa otrokom svojej práce a na súkromie akosi neostáva čas? Vtipný román Kto je to dievča? vás nielen pobaví, zlepší náladu, ale zároveň podnieti k zamysleniu, či sa váš život naozaj uberá smerom, aký ste si kedysi vysnívali…

Hľadám kvalitný chlieb. Značka: Nájdem ťa vôbec?

23.10.2012

Keď som bola malá, pamätám si, že obyčajné rožky či konzumný chlieb vydržali aj týždeň, tri dni staré rožky boli v pohode jedlé. Dnes? Rožok je na druhý deň tvrdý alebo gumený, na tretí deň začne plesnieť… Čo sa to stalo s pečivom? Milujem vôňu a ešte viac chuť čerstvého chleba. Nič sa mu nevyrovná a na tom vždy končia všetky moje pokusy schudnúť. [...]

Želáme si naozaj to, čo potrebujeme?

30.08.2012

Keď má niekto sviatok, zvyčajne mu prajeme všetko dobré, zdravie, lásku a šťastie. To sú veci, na ktorých v skutočnosti záleží. No v každodennom živote si toho želáme oveľa viac a často sú to zbytočnosti. To už je daň dnešku, keď sa všetci nezmyselne pachtíme za materiálnymi vecami, ktoré v skutočnosti nie sú až také dôležité. Hlavná hrdinka románu Daj [...]

Román vzniká z množstva maličkostí

06.08.2012

Zdá sa mi, že v dnešnej dobe sa chce stať úspešným spisovateľom snáď každý. To, čo však na prvý pohľad vyzerá jednoducho, je v skutočnosti veľkou skúškou odvahy a schopností človeka. Porozhliadla som sa po naozaj kvalitných spisovateľkách a rozhodla som sa vám priniesť ich životný príbeh. Začíname s Alexandrou Potterovou, celosvetovo uznávanou autorkou [...]

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

bridgetjones

Knihy mi pomáhajú uniknúť z každodenného stereotypu, zvyčajne ich mám rozčítaných niekoľko naraz. Ak ma nejaká zaujme, napíšem o nej, aby mohla inšpirovať aj iných.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 22368x
Priemerná čítanosť článkov: 2485x

Autor blogu

Kategórie