Založ si blog

Urobte si inventúru šťastia

Zvyčajne o knihy s témou šťastia ani nezavadím. Túto som, priznám sa, čítala od nudy cez plece neznámej pani v električke, pri ktorej som stála dobrú polhodinu. Akurát ju mala otvorenú na stranách, kde má čitateľ úprimne odpovedať na niekoľko otázok a tak si vlastne urobí inventúru vlastného šťastia. Čítala som, čítala, v duchu odpovedala na otázky a vtom sa milá pani zdvihla a… vystúpila z električky. Skoro ma porazilo! Ešte šťastie, že som si všimla meno autora a potom už nebolo ťažké dopátrať sa k tejto knihe.

Cesta ku šťastiu od uznávaného autora mnohých bestsellerov Kurta Tepperweina ma nesklamala. Ponúkla mi celkom odlišný pohľad na vec. Vedeli ste napríklad, že:

 

„Veľkú úlohu zohráva napríklad dedičnosť? Časť nášho pocitu šťastia je naozaj vrodená.“

 

No teda, to je skvelá výhovorka! 🙂

 

„Ak je hladina serotonínu nízka alebo nebadateľná, ešte vždy za to môžete brať na zodpovednosť svoju DNA. Ale to neznamená, že by ste nemohli na sebe pracovať…“

 

Nepoznám človeka, ktorý by nechcel byť šťastný. Každý z nás však za šťastie považuje niečo iné – niekomu stačí, že ráno svieti slnko, iný je šťastný len vtedy, keď zarobí veľa peňazí. O šťastí sa toho už popísalo ajajaj, dokonca sa ho pokúšajú skúmať vedci, no jedno je isté: záleží len na nás, ako sa k tomu postavíme. Za svoje šťastie  je zodpovedný každý sám.

 

„Šťastie nemožno uloviť ani vlastniť,šťastie je stav  duše.  Šťastie možno nájsť len tam, kde človek žije v súlade so sebou a so svetom. Šťastie zažije človek, ktorý vie, ako málo potrebuje, aby bol naozaj šťastný a niekedy aj spontánne šťastný.“

Kniha sa stala mojím večerným sprievodcom – ponúka návody ako meditovať, rôzne praktické cvičenia, dôležité tipy ako si užívať šťastie každý deň a musím povedať, že niektoré veci naozaj fungujú. Úplne súhlasím s citátom od filozofa Ludwiga Feuerbacha:

 

„Tvojou prvou povinnosťou je, aby si sa stal šťastným. Ak si šťastný, robíš šťastnými aj ostatných.“

 

Pozriem sa na to zjednodušene: Keď budem šťastná ja, bude šťastná moja rodina, moji priatelia… A čo mi viac môže chýbať ku šťastiu?

Spoznali by ste sa o desať rokov?

21.11.2012

S pribúdajúcimi rokmi sa každý z nás zmení. Čo by sa však stalo, keby ste sa mohli vrátiť späť o desať rokov a stretli by ste svoje mladšie ja? Radili by ste mu vy ako starší a skúsenejší alebo by to bolo naopak a vaša mladšia verzia by vám ukázala ako sa má naozajužívať život? Hlavnej hrdinke vydareného románu Kto je to dievča? Charlotte sa to stane a hoci [...]

Hľadám kvalitný chlieb. Značka: Nájdem ťa vôbec?

23.10.2012

Keď som bola malá, pamätám si, že obyčajné rožky či konzumný chlieb vydržali aj týždeň, tri dni staré rožky boli v pohode jedlé. Dnes? Rožok je na druhý deň tvrdý alebo gumený, na tretí deň začne plesnieť… Čo sa to stalo s pečivom? Milujem vôňu a ešte viac chuť čerstvého chleba. Nič sa mu nevyrovná a na tom vždy končia všetky moje pokusy schudnúť. [...]

Želáme si naozaj to, čo potrebujeme?

30.08.2012

Keď má niekto sviatok, zvyčajne mu prajeme všetko dobré, zdravie, lásku a šťastie. To sú veci, na ktorých v skutočnosti záleží. No v každodennom živote si toho želáme oveľa viac a často sú to zbytočnosti. To už je daň dnešku, keď sa všetci nezmyselne pachtíme za materiálnymi vecami, ktoré v skutočnosti nie sú až také dôležité. Hlavná hrdinka románu Daj [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Takmer 100 dronov a rakiet. Masívny ruský útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 10:02

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

bridgetjones

Knihy mi pomáhajú uniknúť z každodenného stereotypu, zvyčajne ich mám rozčítaných niekoľko naraz. Ak ma nejaká zaujme, napíšem o nej, aby mohla inšpirovať aj iných.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 22369x
Priemerná čítanosť článkov: 2485x

Autor blogu

Kategórie