Založ si blog

Zbohom sladkosti, prechádzam na bielkoviny. . .

Táto diéta naozaj funguje!, Straťte kilá raz a navždy!, chudnete xx kíl za xx dní! – tieto a podobné vety ste už určite čítali miliónkrát a máte ich už plné zuby. Ja teda určite áno. S nadváhou bojujem už roky a prežila som v živote rôzne fázy – bola som vychudnutá na kosť aj parádne pribratá, väčšinu času sa snažím udržať niekde medzitým.

Neustále zápasím so svojou hmotnosťou a sama pred sebou sa obhajujem tým, že každá diéta má predsa jojo efekt, takže sa to
vlastne neoplatí. Keď sa mi aj podarí schudnúť pár kíl, na chvíľu sa uspokojím a začnem jesť tak ako predtým, a gram po grame sa mi pekne vráti späť a môžem začať odznova.

Alebo nemám čas riešiť jedlo, veď ide leto a kilá pôjdu dolu samé (až kým nepôjdem na dovolenku a nepriberiem dvakrát toľko 😉 ).

 

Moje výhovorky však stratili na sile po tom, čo takmer všetky ženy  v mojom okolí neriešia nič iné  iba to, ako im ubúdajú kilá a aká úžasná je Dukanova diéta.
A keďže domino efekt funguje, prečítala som si knihu a pustila som sa do toho aj ja.

 

Dukanova diéta  má 4 fázy:

Prvá útočná fáza
je najlepšia, pretože obmedzením stravy na bielkoviny telo okamžite reaguje zhadzovaním kilogramov, čo človeka ešte viac motivuje. Ja som ako mávnutím
čarovného prútika stratila za pár dní 2,5 kg.

 

V druhej striedavej  fáze

si k bielkovinám pridávam zeleninu, pričom striedam čisto bielkovinové dni s dňami, keď sa kombinujú bielkoviny so zeleninou. V tejto fáze by
som sa mala dopracovať k cieľovej hmotnosti. Tu  však počítajte s tým, že chudnutie sa oproti prvej fáze trošku spomalí, no treba vydržať a postupne vám budú ubúdať kilogramy. Ja som práve v tejto fáze a zatiaľ mi odišlo ďalších 1,5 kg.

 

V tretej konsolidačnej fáze

sa upevní získaná hmotnosť a zabráni sa nástupu jojo efektu.

 

Posledná fáza definitívnej stabilizácie

by mala zabezpečiť trvalé udržanie hmotnosti pri dodržaní troch jednoduchých pravidiel (dodržiavať jeden proteínový deň v týždni, denne zjesť 3 polievkové lyžice otrúb a zrieknuť sa výťahu), ktoré sa mi zdajú úplne v pohode.

Dosť bolo teórie, zatiaľ sa prejedám (a to doslova!)bielkovinami, teda mäsom, vajíčkami a nízkotučnými syrmi a napriek  tomu, že ani neviem čo je to hlad, kilá ubúdajú. Už som zakývala na rozlúčku štyrom a dúfam, že sa už nevrátia.

Tak takúto diétu som doteraz ešte nezažila!

 

Jediné, čo mi chýba ku šťastiu, sú sladkosti. Žiaľ, tie diéta (ako aj každá iná) v prvých fázach nedovoľuje. No zatiaľ úspešne odolávam a mám pocit, že každým dňom sa moja chuť na sladké zmenšuje.Kamošky, ktoré už držia „dukanku“ dlhšie mi tvrdia, že ak vydržím, naozaj ma to prejde, tak uvidíme.

Držte palce a pridajte sa!

 

Spoznali by ste sa o desať rokov?

21.11.2012

S pribúdajúcimi rokmi sa každý z nás zmení. Čo by sa však stalo, keby ste sa mohli vrátiť späť o desať rokov a stretli by ste svoje mladšie ja? Radili by ste mu vy ako starší a skúsenejší alebo by to bolo naopak a vaša mladšia verzia by vám ukázala ako sa má naozajužívať život? Hlavnej hrdinke vydareného románu Kto je to dievča? Charlotte sa to stane a hoci [...]

Hľadám kvalitný chlieb. Značka: Nájdem ťa vôbec?

23.10.2012

Keď som bola malá, pamätám si, že obyčajné rožky či konzumný chlieb vydržali aj týždeň, tri dni staré rožky boli v pohode jedlé. Dnes? Rožok je na druhý deň tvrdý alebo gumený, na tretí deň začne plesnieť… Čo sa to stalo s pečivom? Milujem vôňu a ešte viac chuť čerstvého chleba. Nič sa mu nevyrovná a na tom vždy končia všetky moje pokusy schudnúť. [...]

Želáme si naozaj to, čo potrebujeme?

30.08.2012

Keď má niekto sviatok, zvyčajne mu prajeme všetko dobré, zdravie, lásku a šťastie. To sú veci, na ktorých v skutočnosti záleží. No v každodennom živote si toho želáme oveľa viac a často sú to zbytočnosti. To už je daň dnešku, keď sa všetci nezmyselne pachtíme za materiálnymi vecami, ktoré v skutočnosti nie sú až také dôležité. Hlavná hrdinka románu Daj [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

bridgetjones

Knihy mi pomáhajú uniknúť z každodenného stereotypu, zvyčajne ich mám rozčítaných niekoľko naraz. Ak ma nejaká zaujme, napíšem o nej, aby mohla inšpirovať aj iných.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 22392x
Priemerná čítanosť článkov: 2488x

Autor blogu

Kategórie